Природа 5 клас

 
Підсумкова контрольна робота з природознавства
уч_________ 5 - ____   __________________________________________
    1.    Дати визначення: Що таке природа?
__________________________________________________________________
   2.    До природничих наук відносяться: ___________________________________
___________________________________________________________________
     3.    Спостереження, експеримент, вимірювання – це
_____________________________________________________________________
     4.    До вимірювальних приладів належать:
а) термометр,                                          б) телескоп
в) терези лабораторні                             г) мікроскоп.
5. До фізичних властивостей речовин відносять такі ознаки:
 а)форма                                                   б) запах
в) розмір                                                   г) прозорість.
6. Речовини, до складу яких входять атоми лише одного елемента, називаються _______________________.
7. Які суміші можна розділити відстоюванням:
а) води і піску                                        б) цукру і води
в) кисню і азоту                                     г) олії і води.
8. Чим характеризуються фізичні явища природи? Назвіть їх. ______________________________________________________________________
9.Горіння це 
а)   фізичне        
 б) біологічне
в) хімічне.
10. До якого типу зір належить Сонце? _______________________________________
11. Завдяки тому, що Земля рухається навколо власної осі, відбувається:
а) зміна пір року                                   б) ми не падаємо у космос
в) настання дня і ночі                           г) квітнуть квіти на Землі.
12. Установіть відповідність між географічними об’єктами та материками, на яких вони розташовані:
а) Південний Полюс                                     1) Африка
б) Україна                                                      2) Антарктида
в) місто Нью-Йорк                                        3) Північна Америка
г) пустеля Сахара                                          4) Євразія
13. Якого газу в повітрі найбільше? _____________________________________
14. У якому ряді вказано назви лише організмів:
а) Місяць, ведмідь, бліда поганка
б) дуб, косуля, підсніжник
в) бджола, підберезник, камінь
г) озеро, картопля, автомобіль.
15. Для дихання рослинам потрібна речовина:
а) вуглекислий газ                                          б) вода
в) кисень                                                          г) азот.
16. Організми-споживачі це:
а) гриби                                                    б) тварини
в) рослини
17. Яке біологічне явище відбувається тільки на світлі:
 а) дихання                                        б) випаровування води
в) фотосинтез                                    г) рух.
18. Укажіть природну екосистему:
а) сад                                                  б) озеро
в) зоопарк                                          г) заповідник.
19. Що таке екологічні проблеми?  ______________________________________   _____________________________________________________________________
20. Джерелами забруднення навколишнього середовища є:
а) сміттєзвалища                                    б) промислові відходи
в) відмерлі рештки тварин                    г) опале листя.
21. Яка мета заснування Червоної книги рослин, тварин, грибів? ______________________________________________________________________ 
22. Заповідники це: ________________________________________________________
______________________________________________________________________

 Результати контрольної роботи надіслати на вайбер чи пошту.


Ви тут можете знайти завдання на карантин, щоб стати розумниками, потрібно трішки позайматися. Вам потрібно прочитати § 33 - 37 на ст. 151 виконати дослід, терміни розуміти, в кінці § 33 заповнюємо табличку та зробити табличку чи пам'ятку які рослини, гриби можна їсти, а які не можна по 10 видів на оцінку. Якщо у вас виникли запитання, запитуйте відповім.

  ekaterina.nazdracheva@gmail.com 


Щоб виконати дослід, вам потрібно взяти одного виду насіння (пшениці, кукурудзи, квасолі на ваш вибір), 4 коробочки чи стакани, вода. В кожен стакан покласти по 5-10 насінини, а далі додаєте по 2 стакани різну кількість води (наприклад: у 2 стакани додати 10 мл води, а 2 інші по 100 мл води) і ставите в різні температурні умови (наприклад: 1 стакан із 10 мл води та 1 стакан зі 100 мл води у тепле місце, а 2 стакани які залишилися в прохолодне (холодильник).  Умови ви вибираєте побажанню. Результати досліду записати до таблиці (приклад таблиці можете побачити ниже). Висновок: порівняти які сприятливі умови для проростання, а які не сприятливі.
          

Додаткове завдання:

Вам потрібно прочитати § 38 - 48 на ст. 161 виконати практичне заняття (Записуємо тему, вам знадобиться і по 5 об'єктів рослин, тварин і грибів, але об'єкти повинні бути невідомі дітям, назви знаходять за допомогою електронного визначника, оформляємо у зошиті назву об'єкта, короткий опис  чи малюнок). Терміни розуміти, заповнюємо табличку на ст. 172. Якщо у вас виникли запитання, запитуйте відповім.

Тест для підготовки контрольної роботи
https://naurok.com.ua/test/start/385609
Результати тестів відправляти на почту або в Вайбер

Властивості живого організму


Різноманітність тварин


Їстівні та отруйні гриби


Отруйні рослини


Отруйні тварини



Додаткове відео:

Практичне заняття


Чинники природи (на рос. мові)


Середовище існування




Пристосування організмів 



2 коментарі: